onsdag 27 oktober 2010

Boellas Catering - vegbiffar till filmteam


Keso (feta/oliv)
lök
rivna morötter
ströbröd
ägg

Blanda till "köttbullesmetkonsistens". Låt smeten vila.
Stek tills genomstekta.
Servera med potatismos och någon spröd grönsak till.
Den här rätten lagade jag ofta när jag var "ung". Nu har jag förberett biffarna till Eastwoods filminspelning nästa vecka.
Filmen är en barnfilm med manus av Frida Lindgren Karlsson, i regi av Anna Häll, foto Martin Hultgren, produktion Louise Berg.
Så nu blev det lite reklam också.

Om man går upp klockan 5.30 och utan motstånd sätter igång att laga vegbiffar, tror jag man måste kalla
matlagning en passion.

Det är Vanjas recept. Kanongott som så många andra rätter som Vanja lärde mig att laga. Hon finns inte längre bland oss men
inatt tror jag Vanja var här och hälsade på. Hon fibblade lite med lampan i mitt sovrum. /Boel

Inga kommentarer: