onsdag 3 januari 2007

VEGETARISK FESTLIG LASAGNE!

Det här receptet har jag fått av min mamma. Ibland har jag gjort både en vanlig och en vegetarisk. Då händer det faktiskt att den här lättlagade men festliga varianten blir mest populär, i vart fall hos mig själv. Den blir jättegod!

1 burk krossade tomater
1 finhackad lök
1 liten burk crème fraiche
1 burk (modell lite större) hela champinjoner, eller motsvarande mängd färska.
Riven ost
Lasagneplattor.
Salt och grovmalen svartpeppar
Ev oregano eller basilika


Fräs den finhackade löken i en kastrull. Häll i champinjonerna, den krossade tomaten och låt puttra 5-10 minuter. Blanda i crème fraiche och kryddor. Varva lasagneplattor röran och ost i en form. Jag brukar göra i en typ rektangulär bakform. Ungefär så stor blir den. Den känns fräsch på någe vis och blir lite syrlig./ Boel

Inga kommentarer: